onsdag, september 20, 2006

ja, det ordnet jo seg

Noen merkelige dager gitt.. På mandag gikk jeg innom det forhatte parfymeriet for å slutte (selv om jeg ikke har jobbet der på en mnd) og jeg fikk en veldig merkelig reaksjon på min avskjed: Se for dere en ultrahyper sjef som er veldig intensiv når hun snakker: Meg "Jeg har bestemt meg for å si opp". Hun: "Ja ja ja (i falsett), og hvordan går det på skolen??" Meg (lett overasket over at hun ikke spör hvorfor jeg vil slutte): "äh.. jo det går bra". Hun: "ja ja ja, og hvor vil du jobbe nå da?" Meg: "på hotell hadde jeg tenkt". Hun: "ja men det blir sikkert fint." Så reiser hun seg, åpner dören og önsker meg lykke til!! Hahaha helt crazy.. og tydligvis ganske lettet over at hun slapp å sparke meg. Jeg vet ikke hvorfor de ikke likte meg men om de ikke tåler noen som ikke aksepterer å bli behandlet urettferdig er det uansett ikke en bra plass å jobbe.

Så gikk jeg hjem og sendte söknad på mail til 7 hotell. 3 stk svarer med en gang og vil ha meg på intervju. Förste intervjuet var tirsdag morgen på First hotell på sentralstasjonen. Vi hadde et bra intervju. på slutten spurte han om det var andre som var interessert. Jeg sa det som det var og han sa at han skulle vere rask sånn at ingen andre fikk meg. 3 timer senere ringer han og sier de er veldig interessert. Han la til noen kr på lönnen så det skulle virke litt bedre og lovet minst 4 dager i mnd og helst mer. Jeg takket ja med en gang.

Onsdag får jeg svar fra de to andre hotellene som jeg ikke gikk på intervju til likevel: Det ene ringer og sier at om jeg mistrives på first eller har lyst å bytte miljö så er de veldig interessert i meg og at jeg bare må ringe til henne. Det andre hotellet gratulerte meg med ny jobb og syns det var synd de ikke hadde fått meg men de visste tross alt at jeg var en populär tjej på arbetsmarknaden...

Så desse 2 siste dager har vert merkelige men bra... Har fått en liten kick på selvtilliten.. Håper bare at jobben blir bra.. det vet man jo aldri för man begynner. Det viktigeste er uansett at jeg får råd til å kjöpe julegaver i år også:) Og det er jo aldri dumt..

I helgen var vi foresten i Helsingborg hos C sine foreldre. Det var veldig koselig som vanlig. Jeg er blitt litt forelsket i Skåne. Det er virkelig ingen annen plass i Norge som kan sammenlignes med vakre Skåne. Jeg hadde veldig lyst å gå en tur i skånsk landskap men pappan til c informerte meg om at å gå tur var bortkastet og at jeg heller kunne hjelpe til i hagen (trädgården) men å rake (räfse) epler og klippe gresset.. så det gjorde jeg... Jeg får ta den skånske turen min neste gang. Sikkert nydelig der når hösten slår til for fullt.
Ellers var det valg på söndagen med regjeringsskifte til en borgelig allians som resultat. det var glede i familien Fagerström og det skal bli spennende å se hvilke forandringer som kommer til å skje.

9 Comments:

At 1:34 p.m., Anonymous Anonym said...

Åh, eg glede meg sånn til å leike med deg en anna dag:) sakne deg!

 
At 4:23 p.m., Blogger Anne Mari said...

eg saknar deg også. Veit du ka trine? Eg trur du e den einaste som lese bloggen min.. Ja foresten gjer mamman til C det også:) (takk). Ok kanskje fleire gjer det men eg önske meg like mange kommentara som Trine får.

 
At 8:49 p.m., Blogger jeanette_s said...

ps. eg smiklese bloggen din. må jo det sia du e venninna te samboeren min:)

 
At 8:49 p.m., Blogger jeanette_s said...

oi.. eg sniklese, ikkje smiklese!

 
At 11:09 p.m., Blogger Anne Mari said...

hehe takk jeanette:) Velkommen til bloggen min!! Du e foresten heldig som bur me Trine..

 
At 12:06 a.m., Blogger Magne Velle said...

Gratulere med jobben! Det er heilt uforståeleg at sminkedama ikkje likte deg. Eg er alltid fan av deg!

Magnebror

 
At 6:44 p.m., Blogger Trine said...

Hei, ser du har hilst på sambuaren min:) den søte med fancy bobklipp:D hoho

 
At 8:56 p.m., Blogger lenes-lille-verden said...

Hei Anne mari.

Jeg er assa inne og kikker på bloggen din faktisk hver dag jeg, kanskje litt dårlig at jeg ikke legger igjen en hilsen da.. Skal nok bli bedre jeg:)
Er alltid spent på hva sjovt du har gjort i det siste. Det er jo fint å følge litt med så jeg vet at du har det godt der over fjorden.

Ikke tenk på hun sminkedama, hun vet ikke hva hun går glipp av. Du er jo den beste:)

I morgen skal jeg igang med naturfagsoppgave, mikroorganismer...Det gleder jeg meg vildt til, not.

Vi ses vel snart, det er alltid så hyggelig.
Ha en super dag og hils C.

kos

 
At 1:18 p.m., Anonymous Anonym said...

hej annemari! lyckades läsa igenom hela texten på norska, jag är så stolt :) Och stort grattis till jobbet, låter superkul! hoppas vi ses snart. kram

 

Legg inn en kommentar

<< Home