søndag, oktober 15, 2006




Fjelltur
elisabeth
Camilla
Tonje lys


















Alle oss













Tonje lys
Tonje mörk
Camilla
Meg



















Fjellet








Til alle dere blogghungrige mennesker. Endelig, endelig er jeg tilbake. Jeg vet dere har savnet meg men akkurat det er det ikke så mye å gjöre med:)

Mye har skjedd siden sist. Ikke så mye spennende kanskje men det har likevel blitt for lite tid til å blogge.

For to helger siden (tror det var så lenge siden) reiste jentene på fjellet. Jentene er meg (såklart) Tonje lys, Camilla, Tonje mörk og Elisabeth. Jeg leide bil her i Götis, kjörte hele veien til Oslo (veldig stolt av meg selv selv om jeg fölte meg som et nervevrak når jeg gikk ut av bilen) hentet Tonjene og kjörte til Haukeli til foreldrene til Elisabeth sin hytte. Det ble utrolig mye kjöring men når vi endelig var fremme var det verdt hele turen for hytta var fantastisk flott og fjellet var malt i alle höstens farger. Vi spiste tradisjonell norsk mat (som seg hör og bör når man er på fjellet) drakk vin og lekte lek (hjemmelaget av undertegnede). Vi la oss trötte og fornöyde og gledet oss til fjellturen dagen etter.

Og det pösregnet. Men stoppet det 5 staute nordmenn? Så klart ikke, for det finns ikke dårlig vär, bare dårlige klär. Og det var akkurat det jeg hadde. Dårlige klär altså. Jeg hadde en regnjakke som ikke tålte vann, treningsbukse som i hvertfall ikke tålte vann og for lite klär. det var et under at jeg ikke ble syk. De andre kledde seg bedre men på slutten av turen (5 timer) så var de også ganske våte og kalde. Ingen av oss visste helt hvor vi skulle gå så jeg kan tenke meg at om vi skulle strekke med tusj på et kart over der vi gikk ser det nok veldig uten mål og mening ut. Men til slutt rakk vi opp til en topp, kokte pölse og drakk te mens jeg i hvertfall lengtet til en varm dusj.. Uff.. håper jeg ikke er blitt sånn bare fordi jeg bor i Sverige nå?

Uansett hadde vi en kjempeflott tur. Det var deilig å vere sammen med jentene igjen og jeg håper vi sees snart igjen. Egentlig trenger jeg ikke skrive så mye fint om de(selv om det er mye fint å si) for de leser visst ikke bloggen min de.. for noen frekkinger!!

Ellers har det blitt en del jobbing på den nye jobben. Har gått veldig bra faktisk og de er veldig hyggelige.

Og så har jeg endelig blitt seriös student igjen. Veldig fornöyd med det. Sitter en del på biblioteket og leser men jeg begynte så sent at jeg uansett kommer til å bli stress for å lese igjennom alt og i tillegg läre meg det til eksamen.. Hjelp!

På torsdag var meg (såklart hihi), Veronica, Lena og Eva hos Lisa og spiste god god mat og drakk vin. Lisa var så snill at hun lagde middag til oss. Laks og poteter med eple salsa. nam nam. Vi koste oss masse og endte opp med å snakke om moten når vi gikk på barne og ungdomsskolen. (låg og högstadiet heter det vel?). Vi snakket om svinglugg, flanellskjorte og polotröye/genser, kneströmper og stroppekjole, alle klär i str XL, natures own perioden, jazzbukse, amerikasokker osv osv. Veldig komisk. En veldig koselig kveld som jeg håper vi gjör igjen snart.

Så har meg og Lena og Veronica fått mentor også- Eller alle i klassen har jo det. Planen er at han skal vere vår kontakt resten av utdanningstiden. Han er personalmann ute i arbeidslivet på et stort firma så han blir en kontakt til virkeligheten også. Utrolig bra mann. Vi snakket i 4 timer og vi lärte veldig mye. Skal bli spennende å se hvordan det blir fremover.

Until then

ta ta

4 Comments:

At 7:36 p.m., Blogger Trine said...

Så flinke dåke va som va på fjellet. Føle dåkas vilmmarksgreie var litt mer ekte enn min og din...:)

eg har forresten samme topp som elisabeth, bare at min e blitt litt gusjen etter en vask sammen med en ny, svart bukse. bimbotrine slår til igjen.

 
At 9:28 p.m., Blogger LisaFlisa said...

Den där kartan var rolig, mitt mål är att hela ska vara röd en dag... ;) Har haft en hemmadag idag och har haft jazzbyxor på mig! Jag har faktiskt kvar ett par, de är ju faktiskt sköna. Roligt med mode, flanellskjortorna kan man ju plocka fram igen.

 
At 10:43 p.m., Anonymous Anonym said...

Em kul kväll hos Lisa var det... Du glömde löp- och cykelturen till bussen. du är ju elitlöpare ju! Kram kram

 
At 11:01 p.m., Blogger Anne Mari said...

haha ja shit så duktige vi var!!! Jeg var helt imponert over oss og smilte hele veien hjem..

 

Legg inn en kommentar

<< Home