onsdag, april 19, 2006

bare for å skrive noe


jeg kan tenke meg at dere er lei av å lese om den kjedelige ökonomien min. Og det kan jeg jo forstå så jeg skal pröve å produsere noe som ikke handler så mye om ökonomi (selv om det er ganske vanskelig å undgå det da det stadig er i tankene mine og former seg som angst. Var det ikke Sartre som sa at man alltid kommer til å ha angst for et eller annet? Jeg tror han ordla seg på en annen måte men jeg tror det var det som var poenget).

Jeg har hatt en kjempebra påske. Jeg tok bussen til Oslo på skjärtorsdag, ventet 2 timer på Oslo S (som var veldig veldig kjedelig) og tilslutt gikk toget til Geilo der jeg 3 timer senere ble hentet av mamma, pappa og lille söte Martin, snart 5 år. (den eldste sönnen til broren min, Rolf). Hjemme fikk jeg en stormende mottagelse av Johannes 3,5 år som sprang som en virvelvind rundt i huset fordi han var så oppspillt. Det var deilig. De andre som ventet på meg var söster Kari, Marie (hennes datter på snart 5 år+ sönnen Johannes), Magne (bror)+ Astrid (kone)+ Anna (datter 1,5 år), Rolf (bror)+ Åse( kone)+ David og Håkon (sönner, 2,5 år). Gunnar (bror)+ Lene (kone)+ Jonas (3,5 år)+ Teodor (1 år) reiste hjem til seg selv noen dager för jeg kom. Andre (Karis mann) kunne heller ikke komme fordi han måtte jobbe.

Oioi dette ble en lang presentasjon men sånn går det jo når man har en stor familie. Vi har hatt det utrolig bra sammen. På fredagen gikk vi såklart på ski på fjeller (det var jo tross alt påske). Siden barna var med ble det en del stopp i löypa men både Martin og Marie var veldig flinke til å gå på ski. Johannes og David sov i pulken og Håkon satt på ryggen til Rolf og ville "inn i et hus" så da satte vi oss i en fjellhytte som solgte vafler og is og koste oss der. Så mye trening ble det jo ikke denne dagen. (og når jeg tenker etter ble det ingen trening resten av påsken heller for dette var den eneste skituren vi gikk på.)

Dagene gikk med til leking, hekling (virking), se påskekrim på tv, se Kamilla og Tyven og Harry Potter, tur til sentrum, gå på kafe, se på påskenötter, ha spörrekonkurranse, såklart ökonomi, og bare vere sammen. Altså en deilig påske så det var trist å reise på mandagen men veldig koselig å komme hjem til Charlie som ikke kunne bli med fordi han hadde eksamen på tirsdagen.

Så hele påsken har vert en liten energi kick som forhåpentlig varer frem til sommeren!! Jeg håper ikke det er lenge til jeg ser alle igjen. Heldigvis kommer Magne, Astrid og Anna på besök i slutten av mai så da får jeg ladde opp litt mer. Det skal bli koselig.

Jeg tok desverre ikke så mange bilder i påsken. Faktisk tok jeg bare et bilde för det ikke var mer batteri igjen. Såklart skulle jeg laddet kameraet igjen men det ble liksom aldri. Så derfor setter jeg inn det ene bildet jeg tok av mamma som var klar til å gå på skitur. PS: mamma, ikke bli sint fordi jeg legger det inn.. vär så snill:)

Och till alla ni svenskar som säkert inte förstår hälften av orden jag skrivit så får ni bara skicka frågor så skall jag försöka förklara så gott det går:)

Og til slutt ber jeg alle dere som leser dette om å sende tanker og bönner til Vegard (söskenbarnet mitt/ min kusin) som har kreft. I dag blir han operert.

3 Comments:

At 10:39 p.m., Blogger Trine said...

Hei min venn! så kjekt at du har skrivd litt på bloggen igjen:). SÅ gøy de høres ut med så mange i huset på en gang, du og kidsa liksom;).

Har hatt vondt i magen heile dag me tanke på vegard, har vert så spent. snakka me han i går og da va han veldi positiv og nesten ikkje nervøs eller nåke. så de e iallefall bra å tenke på. han skulle se fotballkamp me nåken folk og va full i futt:)

Alt går sikkert bra, de e uansett positivt de som skjer no, og de va på tide:D

 
At 4:19 p.m., Blogger lenes-lille-verden said...

Hei Anne Mari.
Høres ut som om du har hatt en super påske hjemme i Norge.Deilig å møte familien igjen:)

Glad for at du har skrevet noe nytt i bloggen.Ble litt lei av den økonomien..hehe..Ikke min sterke side heller.

jeg krysser fingrene for ditt søskenbarn. Alt skal nok gå bra. Det tror jeg på. Godt at han er så positiv selv,det hjelper også en hel masse.

Glad i deg vennen.
Kos

 
At 4:33 p.m., Anonymous Anonym said...

hei søte venn.

så hyggelig å lese om bra påske for deg:) nå ble jeg glad. synd vi ikke fikk møtt hveradnre, men vi sees jo snart. blir topp!

ville også slenge inn en kommentar om den hysterisk bra april-snarrendu lagde. jeg er imponert over deg!

klemmer! camilla

 

Legg inn en kommentar

<< Home