onsdag, mars 22, 2006

Bursdag og Oslo tur

Bursdagen min var kjempefin. Jeg fikk akkurat det jeg önsket meg, jeg fikk shoppe med Charlie og vi spiste fantastisk 6- retters på toppen av byen. Dagen ble virkelig bra! Jeg föler ikke at jeg er så mye eldre enn for noen dager siden.. vet ikke om jeg kjenner meg så mye eldre enn for et år siden heller. . Men det er vel bare positivt det. Håper jeg föler meg ung for alltid.

Osloturen er nesten litt sår å fortelle om for jeg hadde det så fint der. Jeg savner de gode vennene mine der så utrolig mye. Jeg tror de savner meg også. Jeg kom dit på fredag og Elisabeth mötte meg på bussen med bursdagskake som hun hadde bakt. Vi tok bussen til Camilla som hadde laget enchiladas og ventet på Tonje sånn at vi kunne begynne å spise. Det var en utrolig koselig middag der vi mimret og oppdaterte hverandre. Etter det gikk vil til Carina på vorspill (eller förfest på svensk) der jeg mötte en jente fra Förde (der jeg kommer fra.. nesten da). Koselig. Så tok vi taxi til en uteplass på Grunerlökka og etterpå gikk vi til Tonje som meg og Eli overnattet hos.

Dagen etter mötte jeg Lene på kafe. Jeg jobbet med henne på Toppidrettssenteret og hun hadde tatt seg turen fra Köbenhavn til Oslo samme helg som meg så det passet bra. Vi mimret også mye og det var kjempekoselig å möte henne igjen.
Samme kveld hadde vi vorspill igjen hos Camilla og hörte på Håkan hele kvelden mens vi danset og sminket oss til the big event: Håkan konsert såklart!! Og den var fantastisk som vanlig. Jeg er fremdeles i lykkerus over det, men samtidig melankolsk fordi han beveger meg så mye. Etter det reiste vi til Fru Hagen på Grunerlökka der vi fortsatte den vellykkede kvelden. Denne kvelden ble noen av oss bedre kjent med hverandre..

Söndag ble jeg hentet av bror Gunnar og hans familie og vi reiste til bror Magne og hans familie og hadde det veldig koselig. På kvelden var det suppe hos Tonje.

Mandag mistet Elisabeth litt visdom, hun trakk nemlig en visdomstann. Vi gikk på kafe med Linn fra folkehögskolen. Det var koselig å se henne igjen. Tror virkelig ikke jeg har vert så lenge sammen med henne siden Paul McCartney- En uforglemmelig dag. Etterpå lagde jeg gröt til jentene (siden Eli ikke kunne spise noe hardt) og til slutt bar det hjem til Göteborg med tårer i öynene.

For Charlie var det nok ikke så göy å få meg hjem fordi jeg merket virkelig hvordan jeg savner å bo i Oslo. Beklager at jeg er så melankolsk, min kjäre. Håper snart at det går over.

2 Comments:

At 12:01 p.m., Blogger Trine said...

Oi, det hørtes iallefall ut som ei veldig bra helg, og det var kanskje like greit at eg va sjuk og ikkje kunne komme. Siden du hadde veldig fullt program. Kanskje det hjelper litt å tenke på at du har venna som savne deg og sende deg varme tanka kvar dag. Sjøl om de e trist å savne folk, e de bedre enn ikkje å ha nåken å savne og å ikkje vere savna sjøl. :)

 
At 3:08 p.m., Blogger Anne Mari said...

Det va fint sagt. Tusen takk. Eg veit Charlie misunne meg fordi eg har så gode venner. Egentlig e det jo en fin ting sjöl om dåkke e så langt vekke fra meg. Nei no må eg slutte för eg begynne å grine igjen..

 

Legg inn en kommentar

<< Home