søndag, juli 09, 2006

hvordan kunne jeg glemme midtsommer??

Ikke det at jeg egentlig gjorde det men jeg glemte å fortelle om det i siste innlegg. For de nordmenn som ikke vet det så er midtsommer (st. hans aften) kjempestort i sverige. I mange uker för den store dagen får man alltid spörsmålet minst 3 ganger per dag: "hva skal du gjöre på midtsommer?" Og jeg svarer med stolt stemme :"jeg skal feire i skåne i år. Närmere bestemt Helsingborg." Og dit bar det til kake med jordbär, sild og potatis og jordbär til dessert. Jeg ble som vanlig tatt godt i mot av familien fagerström. Med untak av hunden Chester som gir meg litt allergi som som er i mot enhver form av fölelseytringer. Man kan ikke klemme eller rope eller noe som helst uten at den hunden reagerer... merkelig:). Men man föler seg alltid velkommen der og der er så koselig.

På midtsommer kom Li og Johan og Leonard. Li er sösteren til C. Johan er broren og Leo er sönnen. Sammen med Ingrid og Per hadde vi en kjempefin helg.
På lördagen reiste meg og C til Helsingör med båten. det var veldig hyggelig. Vi såg en film på kvelden. Skal passe på å minne dere på å aldri se "chasing gosts". Det er virkelig den förste gangen jeg har sett en film og fölt at jeg kan bruke livet mitt til noe bedre enn dette:)

Denne helgen har jeg hatt besök av Gunnar og Lene, Jonas og Teodr. Og vi har hatt det veldig koselig. Vi spiste taco (såklart) her på fredagen. Lördag var vi på Liseberg. I dag var det barnas dag men det var så hyggelig å bli mer kjent med guttene. Jeg tror de syns det også. Vi spiste middag på hotellet og etter at guttene hadde lagt seg satte vi oss ( de voksne :) ) i lobbyen, drakk litt öl og snakket. Veldig koselig. Altså en fin fin helg.
I morgen vil jeg sole meg men det skal ikke vere så fint vär. For en gangs skyld vil jeg ikke tro på värmeldingen for jeg vil bli brun:)

På onsdag kommer mamma og pappa og jeg gleder meg mye. Föles som om det er lenge siden sist nå. De skal möte C sine foreldre til helgen og det blir jo spennende. jeg forteller mer om hvordan det går senere:)

Natta


(jeg tenker på deg Elisabeth, ring meg når som helst)

3 Comments:

At 4:22 p.m., Blogger Trine said...

Så koselig det høres ut. Og spennande med svigersmøte:) Håpe eg ser deg snart.

 
At 4:01 p.m., Anonymous Anonym said...

Tack för igår! Jag är så glad att vi e typ grannar. Jag kanske kommer förbi å lämnar paraplyet nån dag, annars ses vi i augusti. Fet kram!

 
At 12:01 a.m., Anonymous Anonym said...

Låter som en fin helg, men har du inte glömt något... :(

 

Legg inn en kommentar

<< Home