søndag, mai 21, 2006

17 mai er vi så glad i!!



Överst: Tonje lys

Elisabeth

Carina, meg, Tonje mörk og Fröydis.

Meg og Tonje mörk

Tonje, Elisabeth og meg





Endelig fikk jeg feiret 17 mai i Norge og jammen var det göy!!
Jeg satte meg på bussen 16 mai med destinasjon Oslo. Når jeg kom frem gikk turen opp til Elisabeth som serverte skive med nugatti og kald melk. Nam nam. Det ble stryking av bunadskjorte og snakking og vi la oss sent. Morgenen etter lagde vi i stand frokost som vi skulle ha med oss til Carina (laks, ost og melon og salat) og vi tok på oss bunadene med stolthet og respekt som ordentlige nordmenn skal gjöre. Tonje mörk kom og vi gikk til Carina for å spise en deilig 17 mai frokost.

Etter det gikk turen til slottet der vi vinket til kongen, dronningen, haakon og mette-marit. Det var veldig göy men utrolig mye folk. Desverre fikk jeg ikke hört nasjonalsangen den dagen så jeg gikk og sang den for meg selv i stedet. Vi ble stoppet av mange turister og alskens folk som lurte på hvilken bunad vi hadde og som ville ta bilder av oss. Vi stillte stolte opp til fotografering.

Så var det tid for kafe men det var kanskje ikke det smarteste valget- Det var veldig hyggelig når vi etter en time og et kvarter fikk oss litt kake men å stå 3 kvarter i kö og så å vente 30 minutter på å få det man har betalt for anbefales ikke. Men godt var det:)

Så var det endelig tid for å möte kjäre Tonje som faktisk bestillte bilett hjem fra Sör Amerika noen uker tildligere for å vere sammen med alle oss den 17. Vi sprang mot sentralstasjonen i trange bunadsko, men det la vi ikke merke til for vi var så spente på å möte henne. Og det svarte til forventningene, brun og fin som hun var. Akkurat den samme, gode Tonje.

Vi reiste hjem og skiftet og satte oss på bussen til Tonje og Elise som hadde laget reke buffet med deilig salat, loff og masse annet godt. Jeg får vann i munnen bare jeg tenker på det. Kvelden varte ut i de små timer med reker, vin og öl, snakk, kubansk sigarröyking, prat og dansing. Det var så deilig å vere hjemme igjen.

Takk mine venner for noen fantastiske dager. Vi ses snart igjen.

(og god bedring til Camilla som ble syk og måtte holde sengen. Vi savnet deg)

2 Comments:

At 4:09 p.m., Blogger Trine said...

Sååå fine bunadjenter!!!:D

 
At 5:13 p.m., Anonymous Anonym said...

Såååå fine dere var på 17mai. Jeg, Tommy og Lara var i byen vi også, men merkelig nok så så vi dere ikke ;)
Når jeg ser bilder av deg så savner jeg deg så masse. Kjempefin blog. Håper alt står bra til ellers? Savner deg!!! (nok en gang)
Stooor kos fra Jannecke

 

Legg inn en kommentar

<< Home