fredag, desember 30, 2005

Handledag

Først vil jeg begynne med å oppklare en ting. Jeg fikk et spørsmål fra Johanna i går om hva hekle er for noe. Jeg fikk vite av Charlie at hekle på svensk vistnok er å mobbe noen?? Det er altså ikke det jeg har lært meg: Jeg har lært meg å VIRKE!!! Så nå virker jeg et sjal som blir så fint så fint. Jeg lovte Johanna å lære henne det så nå skal vi bli som to gamle pensjonistdamer som virker på fritida:).
I dag tok vi oss en tur til Geilo sentrum. Det er ikke så mange butikker der. Det er maaange sportsbutikker fordi det er så mange alpintbakker her og sporty folk som har mye penger. Jeg var innom en Vero moda lignende butikk der det var salg og kjøpte to topper for 170 kr. Jeg er veldig nøyd:) Det beste som fins er å handle på salg:)
En annen ting jeg ikke handlet på salg var den nye Harry Potter boka- PÅ NORSK!! Tenk at jeg betalte 350 kr for den når den koster 200 i Sverige.. men jeg koser meg sånn med den at det er best den er på norsk for da kan jeg jo alle navnene. Siden den var så dyr ba jeg ekspeditøren om å pakke den inn. Syns det er litt hyggelig å pakke opp en fin presang:) Men mamma som stod ved siden av meg spurte litt småsarkastisk og halvhøgt om når jeg skulle pakke den opp. Jeg så stygt på henne og sa "hysj"så lavt jeg klarte uten at ekspeditøren skulle høre det. Men mamma fotsatte med å spørre om den skulle ligge under juletreet.. fremdeles så høgt at ekspeditøren hørte det... det var ganske pinlig og etterpå tok vi en liten alvorssnakk der jeg forklarte henne at neste gang hun får et stygt blikk og et "hysj", så betyr det at hun skal vere stille:). Hun hadde visst ikke forstått det:)
I går kom Gunnar og Lene med Jonas og Teodor. Gunnar er min bror. I dag kommer min andre bror, Magne med sin kone Astrid og datteren Anna. Blir koselig. Vi skal spise taco og ha det bra.
I går spillte vi Monopol. Jeg kom på andre plass med mye kontanter og store formuer. Jeg liker å leke med penger.. Bruke uten å ta ansvar er mitt motto:)
Hej hej så lenge

1 Comments:

At 2:13 p.m., Blogger oscar said...

Gott nytt år!

 

Legg inn en kommentar

<< Home